HomeWerken bijWessel Anbergen

Wessel Anbergen

Al na een half jaar school werd van Wessel Anbergen en zijn klasgenoten verwacht dat ze een half jaar stage gingen lopen. Van marketing wist hij dus nog niet zoveel toen hij bij HOMIJ op de marketingafdeling startte.

"Ik heb veel geleerd bij HOMIJ"

Het contact werd gelegd via Wessels tante die als receptioniste bij HOMIJ in Nieuwegein werkt. "De eerste anderhalf jaar van de opleiding is algemeen en gericht op commercieel medewerker", vertelt Wessel. "Veel zaken waren nieuw voor mij. Ik heb veel geleerd van mijn stagebegeleider Paul Korthof en van Martijn Haan, verantwoordelijk voor marketing. Ik kon met vragen altijd bij hen terecht maar ze lieten me ook zelfstandig werken wanneer dat kon."

 

Stageopdrachten 

Wessel had een aantal stageopdrachten vanuit het ROC, zoals het doen van een klanttevredenheidsonderzoek. Het werd een intern onderzoek naar de tevredenheid over het personeelsblad HOMIJ•Info. Van de vijfhonderd enquêtes kreeg Wessel er honderd terug, een hoge respons dus. Uit het onderzoek bleek een hoge tevredenheid over het blad (rapportcijfer 7,5).

 

Voetbal

Ook van HOMIJ kreeg hij een stageopdracht. "Voor het WK wilde HOMIJ weer kaartjes laten maken met aan de ene kant het wedstrijdschema en aan de andere kant een aantal korte sportgerelateerde projectbeschrijvingen", vertelt Wessel. "Eerst heb ik onderzocht of de klanten daar wel op zaten te wachten en toen bleek dat het gewaardeerd werd, heb ik de traffic gedaan voor de 4.000 stuks. Ze werden verstuurd aan de medewerkers en aan klanten, meegenomen door de projectleiders en lagen bij de balie. Het is leuk om je eigen werk zo terug te zien."

+